06 38140839      info@stichtingkraktie.nl | stichtingkraktie@gmail.com

De dagbesteding brengt telkens weer iets leuks voor deelnemende senioren

In de periode van september 2022 tot en met maart 2023 hebben wij de dagbesteding ‘Meetme@ de buurtkeuken georganiseerd voor bewoners van Reigersbos en omgeving.

Rond 14 uur verzamelen de senioren zich in de buurtkeuken, waar de dagbesteding plaatsvindt. De groep varieert uit gemiddeld 15 tot 20 deelnemers, variërend in leeftijd van 80 tot 90 jaar oud. Ondanks hun hoge leeftijd, zijn ze nog zeer actief en hebben ze nog volop zin in het leven.

De dagbesteding is gevarieerd en er is voor elk wat wils. Zo wordt er geknutseld, film gekeken, gewandeld en worden er gezamenlijke spelletjes gedaan. De activiteiten zorgen voor ontspanning en afleiding van de dagelijkse beslommeringen. Bovendien zijn ze leerzaam, omdat er vaak interessante gesprekken ontstaan tussen de deelnemers.

Een hoogtepunt van de dagbesteding is het gezamenlijk eten van een maaltijdsoep aan het einde van de middag. Dit is een mooi moment om met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen. Het is bijzonder om te zien hoe de senioren genieten van het eten en de gezelligheid.

De dagbesteding is niet alleen leuk en ontspannend, het zorgt ook voor het tegengaan van eenzaamheid. De senioren kunnen elkaar ontmoeten en nieuwe vriendschappen opbouwen. Bovendien is het voor veel senioren een welkome afwisseling op de vaak stille en saaie weekenden.

Al met al is de dagbesteding op zaterdagmiddag een groot succes. De buurtkeuken en huiskamer activiteiten worden zeer gewaardeerd door de senioren en dragen bij aan een gevoel van samenhorigheid en welzijn. Het is mooi om te zien hoe deze bijeenkomsten een belangrijke rol spelen in het leven van onze senioren en hen helpen om te blijven genieten van het leven.

Wil je mee doen? Geef je op via 06 38140839 of mail naar stichtingkraktie@gmail.com

Amsterdam, 15 januari 2023

De dagbesteding brengt telkens weer iets leuks voor deelnemende senioren