06 38140839      info@stichtingkraktie.nl | stichtingkraktie@gmail.com

CONTACT

Het dak ging eraf bij senioren wooncomplex Koornhorst op 28 april jl

Muziek kan zoveel betekenen voor mensen, en dat hebben we gemerkt tijdens onze muziek en zang optreden in het senioren wooncomplex van Koornhorst. Stichting Kraktie trekt al geruime erop uit met de groep senioren van Kraktie Community aan de Soestdijkstraat 4 in Reigersbos. Deze senioren zingen elke maandag op eigen locatie en als wij oefenen willen wij dat ook uitdragen op andere plekken waar senioren zijn. Met een groep van 20 senioren gingen wij dit keer op bezoek bij Koornhorst onder begeleiding van Benny Alwart en Harto Somohardjo

De activiteit was een groot succes, met zo’n 50 aanwezigen die afkwamen op de muzikale happening. Mensen konden lekker meezingen, dansen en genieten van de verschillende muziekstijlen die we speelden. Van christelijke liederen tot smartlappen, van Elvis Presley tot Surinaamse en Antilliaanse liedjes, en Benny en Harto tapten ook uit hun eigen repertoire en alle aanwezigen gingen los.

Het was prachtig om te zien hoe de muziek mensen in beweging bracht en hoe ze genoten van de gezellige sfeer. De muzikale begeleiding was van hoog niveau en zorgde ervoor dat de bezoekers helemaal los gingen. Er werd zelfs een polonaise gevormd door de deelnemers.

Ook werden er heerlijke hapjes en drankjes geserveerd, zodat iedereen zich helemaal thuis voelde. Het was duidelijk dat de muziekactiviteit bij de senioren in de smaak viel en dat het een mooie manier was om de mensen samen te brengen en hen te laten verbinden.

We hopen dan ook dat er in de toekomst nog vele muzikale bijeenkomsten zullen volgen en dat we samen kunnen blijven zingen en dansen!

Stichting Kraktie werkt graag samen met verschillende organisaties. Co-creatie vinden wij belangrijk. Deze activiteit is georganiseerd in samenwerking met Profor. Lucia Martis van Profor werd door ons ook in het zonnetje gezet, omdat zij een lintje ontving op Koningsdag, 27 april jl. Met veel tam tam hebben wij haar een bosje bloemen overhandigd en aandacht geschonken aan dit heuglijk feit. Al met al een geweldige dag.

Aan het eind zijn een van de senioren die er wonen: ‘ik vind het zo leuk dat bewoners nu zo gezellig bij elkaar komen. Het is lang geleden dat ik hier getuige van was, komen jullie terug?

Amsterdam 29 april 2023.

Het dak ging eraf bij senioren wooncomplex Koornhorst op 28 april jl