06 38140839      info@stichtingkraktie.nl | stichtingkraktie@gmail.com

Mw. Denise.

Stichting Kraktie was op werkbezoek in Suriname.

Het jaar 2023 begon voor Stichting Kraktie met een werkbezoek aan Suriname.

‘Kraktie’, staat voor ‘Krachtige Evolutie’. Onze activiteiten zijn gericht op meer bewustwording, het stimuleren, bevorderen en versterken van de algehele ontwikkeling, positieve gezondheid en welbevinden van jong en oud. Ons werkgebied beslaat Nederland en de overige Nederlandstalige gebieden in het Caribische gebied.

Ons bezoek aan Suriname was bedoeld om ons aanbod van complementaire zorg en begeleiding fysiek en online bekend en toegankelijk te maken voor mensen woonachtig in Suriname.

Wij zijn opzoek geweest naar samenwerkingspartners in Suriname om met elkaar op te trekken om mensen te helpen om meer gezondheid en geluk te ervaren. Ook in Suriname is het belangrijk dat mensen hoop blijven houden en moed kunnen opbrengen om in moeilijke tijden in hun kracht te blijven staan.

Op 16 januari jl. hebben wij in samenwerking met Stibula te Latour een bijeenkomst over positieve gezondheid gehouden.

Wij stonden stil bij gedrag, denken en spraak van mensen en gaven inzicht in de relatie hoe dit het leven van elke individu kan beïnvloeden als wij verkeerde keuzes maken. Belangrijke vragen werden gesteld die het publiek tot nadenken zette zoals: ‘Wat doe jij om gelukkiger en gezonder te worden?’, Wat kun je liever achterwege laten als je succes wil ervaren?’.

De boodschap was duidelijk: ‘Wees bewust hoe je handelt! Sta op, pak aan! Het gaat om jouw leven, gezondheid, relatie of baan, jij moet er voorgaan en investeren, want niemand gaat het voor je doen’.

Ook de boodschap: ‘Vooruitgang en succes begint bij jezelf’, klonk luidt en duidelijk door de zaal. Wacht niet op organisaties of op anderen, maar begin als individu of als groep aan te pakken om vooruit te komen. Door samen te werken zullen wij sneller stappen maken’.

De heer Wilgo koster van Stibula was ingenomen met deze bijeenkomst.

Zijn woorden: ‘Ik herken de dingen die jullie noemden, maar soms vergeet je wat je kan toepassen. In 2023 zullen wij meer bijeenkomsten houden om te werken aan het welzijn van buurtbewoners’.

De groep kreeg ook handvatten aangereikt om aan eigen situaties te werken.

De Tao kalligrafie van de Grootste Liefde, een transformatief, positief energieveld van Dr. & Master Zhi Gang Sha werd hiervoor ingezet. Deelnemers deden onder begeleiding meditatie, ontspanningsoefeningen en Tai Chi in het energieveld om emotionele blokkades en overige klachten te transformeren. En met succes.

Enkele reacties van deelnemers na de bijeenkomst:

• Een positieve ervaring. Ik voelde dat een last van mij afviel.
  • Ik voel meer rust, ik besef dat ik mag loslaten en anderen mag gaan vergeven.
  • Ik was gestrest, ik voel me nu ontspannen, ik had dit echt nodig.
  • Mijn ogen zijn geopend, ik moet aan de slag.

Stibula

Aan de Algemene Onderwijs Bibliotheek schonken wij enkele exemplaren van het boek ‘Van Tienermoeder tot professional’. De directeur, mw. Lepelblad is blij met dit gebaar en kijkt uit naar een verdere samenwerking. De Algemene bibliotheek telt meer dan 300 schoolbibliotheken die voorzien kunnen worden met nieuw materiaal.

Met enkele jonge, dynamische Surinamers die een eigen onderneming willen opzetten hebben wij een brainstormsessie gehouden. Hieruit is voortgekomen dat wij de komende 6 maanden online intervisie zullen geven in het traject naar het opzetten van het bedrijf.

Tot slot heeft Stichting Kraktie op 18 Januari jl. haar werkbezoek afgesloten met een bezoek aan mw. Denise.  Zij ontving een pakket met artikelen voor haar kinderopvang i.o. Ze was erg blij met deze geste.

Stichting Kraktie bedankt alle mensen die deze activiteiten mogelijk hebben gemaakt in Suriname. Iedereen kan online met ons meedoen.

Bezoek onze websites voor meer informatie.

www.kraktievitaalengezond.nl en www.stichtingkraktie.nl

Amsterdam, 5 februari 2023.

Stichting Kraktie, een non-profit organisatie voor samenwerken en verbinden.

stichtingkraktie@gmail.com