06 38140839      info@stichtingkraktie.nl | stichtingkraktie@gmail.com

CONTACT

Weerbaarheidstraining aan 14 jongeren afgerond met een oorkonde voor elke jongere

Amsterdam 1 mei 2021

De afgelopen 8  weken hebben  wij een leuke, leerrijke en productieve tijd gehad met  14  jongeren, voor wie wij een weerbaarheidstraining  hebben georganiseerd. De doelgroep die wij wilden bereiken waren jongeren van 9 tot 14 jaar oud woonachtig in de G-buurt in Amsterdam Zuidoost.

Als coördinator van het project, samen met 4 coaches en 3 professionals (van Centrum Jongsgewijs) die de groepsbijeenkomsten hebben begeleid, hebben wij een zeer leerrijke ervaring met veel verruimende inzicht opgedaan tijdens deze training. Wij bedanken de gemeente voor deze kans en wij hebben vanuit ons hart bijgedragen in  de ontwikkeling en vorming van de doelgroep.

Tegenwoordig is het vanwege de Covid een uitdaging om bijeenkomsten te organiseren. De training die sinds het laatste kwartaal van 2020 zou worden uitgevoerd, kreeg daardoor flink wat vertraging, maar kon gelukkig eindelijk van start gaan.

Wij startten de bijeenkomst met 3 jongens en 11 meisjes. Jammer genoeg vielen er 2 meisjes af door privé omstandigheden. Met de 12 jongeren zijn wij verder aan de slag gegaan om ze te begeleiden om in hun kracht te staan. Leuke thema’s zoals omgaan met groepsdruk, grenzen leren aangeven,  verliefd worden, hoe ga ik daarmee om, pesten, veiligheid in de buurt en nog veel meer passeerden de revue.

De kinderen konden actief deelnemen en hebben zich van de beste kant laten zien.

Complimenten aan alle deelnemers. Slimme kinderen, wijs, assertief en in staat om voor zichzelf op te komen en vooral flinke eters.

Tijdens de eindevaluatie gaven de jongeren ons leuke feedback en ook een top 3 van leuke activiteiten.

Top 3:

• Het maken van een vision bord
  • Het werken met de kalligrafieën
  • Het knutselen.

Al met al een leuke ervaringen voor alle betrokkenen met dank aan alle coaches en aan Maikel Rooseval van Centrum Jongsgewijs.

Team Kraktie