06 38140839      info@stichtingkraktie.nl | stichtingkraktie@gmail.com

Ervaringen uit buurtkeuken Healthy Food

12 mei 2021

Wist je dat Stichting Kraktie de buurtkeuken Healthy Food in Reigersbos , aan de Soestdijkstraat 4 exploiteert?

De buurtkeuken en het huiskamer project  is een activiteit die sinds augustus 2019  wordt georganiseerd, speciaal voor senioren uit Gaasperdam- Driemond. Senioren kunnen een low budget warme maaltijd bestellen bij de buurtkeuken en deze afhalen. Het is ook mogelijk om in een kleine groep in de huiskamer van de buurtkeuken te dineren.

Dit is een gezellige bijeenkomst. Veel bewoners uit de wijk, maar ook mensen buiten de wijk komen op deze activiteit af.

Deze activiteit is erop gericht om eenzaamheid tegen te gaan onder senioren. Met het buurtkeuken aanbod hoeven senioren niet meer alleen thuis te eten, maar kunnen in gezelschap een warme maaltijd nuttigen.

Elke maandag en woensdag is dit mogelijk. Wij zijn geopend van 16 uur tot 19 uur.  Wij beginnen te eten om 17 uur.  Op zo een middag is het hoogtepunt is een heerlijk, mooi opgetuigd toetje, gemaakt door toetje expert Delano.

Het is altijd een gejuich van alle senioren als de toetjes eraan komen. “Heerlijk, heerlijk, mooi, geweldig, wat een verrassing”,  hoor je dan telkens weer onder de senioren en daarna “lekker, lekker”.

Sinds 1 april jl. eten wij met een kleine groep van 7 personen in de huiskamer op gepaste afstand van elkaar. Alle overige senioren maken dan gebruik van de afhaal mogelijkheid.

Tijdens en na het eten wordt er op een prettige manier informatie met elkaar uitgewisseld.

Covid heeft veel veranderd bij velen van ons.

Het valt op dat de verhalen, sinds wij weer gestart zijn gaan over het gezin, de 2e wereld oorlog, de situatie omtrent Covid, het beleven van religie en meer. Elke middag is het weer afwachten wat er vandaag besproken zal worden. Senioren kunnen zo makkelijk kwijt wat ze bezighoudt.

Onze deelnemers zijn ver boven de 60 jaar  en ouder, waarvan enkele in oorlogstijd geboren zijn. Mensen met veel levenservaring en veel herinneringen.

Het is altijd fijn om de senioren aan te horen, vragen te stellen en die aandacht te geven die hen toekomt.

De senioren doen met plezier mee aan onze activiteiten.

Met ons mee-eten kan door een maaltijd te reserveren via www.buurtkeukenzo.nl of door te appen naar ons telefoon nummer.

Wil jij ook meedoen? Bel ons op  06 38 140 839 of  mail naar  stichtingkraktie@gmail.com

Oh ja…….. een maaltijd kost € 3,50. U krijgt dan een stuk fruit mee als je afhaalt.

Als je mee eet kan je een toetje kopen en daar betaal je € 1,00 voor.

Tot ziens bij Buurtkeuken Healthy Food.

Ervaringen uit buurtkeuken Healthy Food